zaterdag 22 oktober 2016

Enkhuizen

Tijdens een uitje met mijn zussen wat foto's gemaakt vanaf de veerboot die naar Medemblik ging.
Ook van het VOC schip de Halve maan, en het interieur van het Snoeck van Loosenhuis hier in Enkhuizen.
Een Oudhollandse kermis in het buitenmuseum, en de rij bomen bij de haven.
Dus echt een blog van waar ik woon.

Verder laat ik weten dat ik een paar weken niet kan reageren, ik hoop daarna weer genoeg foto's te hebben om weer wat blogs te maken.

Furthermore,  that I can not respond in a few weeks, I hope afterwards to have enough pictures to some blogs.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:  www.digi-irma.nl

**Het is echt belangrijk om de foto's in het groot te bekijken.**
**Klik op de eerste foto dan kan je doorklikken of scrollen**

Onweersbui op het ijsselmeer
 Donkere lucht van de onweersbui
Vanaf een veerboot gemaakt, hier de vuurtoren
van Enkhuizen te zien
 Kijkje op de sluizen
 De haven van Enkhuizen met links de vuurtoren
 Haven met zicht op de Drommedaris en de Zuiderkerk
 Langs de zeemuur
Iets verder weg ook de zeemuur
 Nog verder van Enkhuizen af
Interieur Snoeck van Loosenhuis
Keuken Snoeck van Loosenhuis
 Interieur keuken
Interieur keuken
Interieur keuken
 Theekamer Snoeck van Loosenhuis
VOC schip De Halve Maan
 Oudhollandse kermis
Oudhollandse kermis
Oudhollandse kermis
 Oudhollandse kermis
Enkhuizen haven met herfstbomen

Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog. 

29 opmerkingen:

  1. Hoi Irma
    Mooie foto's dat plaatsje ik ben er ook wel eens geweest mooie plek maar ook om te fotograferen de laatste foto vindt ik erg mooi met die herfst kleuren,
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ima,
    Prachtige beelden. Schitterend zo dat uitzicht over het water. Foto 2 vind ik echt een top foto. Geweldig gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Irma,
    marvelous photos of the ship, the view into the town and the scenery inside.
    Thank you very much for your comment on my blog.
    Best, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fabulous series on the river and the old fair. Love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice series of pics.. Happy weekend my friend.. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Irma.

    Prachtige serie Irma.
    Mooi kijkje op het mooie Enkhuizen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. what a sweet old fair. loved the old pots and cooking area.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Irma!
    Je mooie fotos ontwaken verlangen naar Holland.
    Het museum in Enkhuizen ben ik geweest, mooie herinneringen.
    Mijn favoriet is het no. 5
    een ontspannen weekend.
    Groetjes Elisabetta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Irma, your country is beautiful!
    I admire your fantastic pictures!
    Happy weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie geworden Irma ik hoop dat je het gezellig hebt gehad met je zussen dat zijn weer mooie herinneringen lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello, lovely scenery and images. I love the views of the river. You do live in a beautiful place. Happy weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hola Irma,bellas fotos de esta bella ciudad las tomas son muy bonitas todas me gustan.Un fuerte abrazo amiga y feliz domingo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I think that these pictures convey the impression that many of us have about The Netherlands - neat, tidy, clean and beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Enkhuizen,ik ben er ooit geweest toen ik klein was.Leuke serie,met name de eerste helft, de haven, donkere wolken, de Drommedaris. De kermis foto's vind ik wat minder,maar vooral omdat ik daar helemaal niets mee heb.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantástica sesión fotográfica, una ciudad muy bella. Un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hola Irma. Fantásticas y variadas imágenes, todas ellas con gran nitidez y colorido.
    Gran trabajo, como siempre.
    Un fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Estupendo cambio de registro, bonito reportaje con buenas fotos y detalles de un bello lugar.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is heel wat anders dan vogeltjes Irma.
    Maar niet minder mooi om te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nederland op z'n mooist Irma, prachtige foto's met schitterende sfeerbeelden.
    Het roept ook herinneringen op. Ik ben ooit met een stel vrienden zo de haven van Enkhuizen binnengevaren met een Hoendiepkruiser (Zeiljacht). De dreigende lucht en variatie in kleuren van het water bij de eerste vier foto's vind ik erg mooi!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful place to watch. Nice trip, thank you. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Irma, was für ein schöner Ausflug in ein wunderschönes Örtchen. Ich mag die Nordsee und freue mich sehr, dass du mich auf diesen Ausflug mitgenommen hast. Wunderschön und wie Urlaub! Liebe Grüße - Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. K had helemaal niet in de gaten dat je een nieuw blog had. Maar was ook niet zo vaak op het www, dus....
    Wat een leuke fotoreportage Irma over onze stad.

    Zijn jullie nog bezig met het opknappen van het huis? Of heb je geen inspiratie om te fliepsen? Nah dat komt wel weer!
    Groetjes van je buuf uit grauw Enkhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Veel bekende plekjes, Irma. Een hele mooie serie. In het Snouck van Loosenhuis ben ik nooit geweest, maar dat is zo te zien de moeite waard. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo liebe Irma,
    ein wunderschöner Ausflug war das und Du konntest so schöne Fotos machen.
    Interessant wie es im inneren des Snouck Loos-Haus aussieht und die Bäume an der Hafenpromenade sehen schön herbstlich aus.

    Liebe Grüße
    Biggi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Irma, wat een prachtige serie van de boten op het water. Ook het keukeninterieur vind ik erg leuk. Ik ben gek op keukens in oude huizen en kastelen. Daar kan je je fantasie op los laten.
    Groeten, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Irma,

    zo te zien een geslaagd dagje uit met je zussen...
    prachtige beelden van Enkhuizen e.o.
    het weer zat ook lekker mee..
    en nu maar fotograferen voor je volgende blog..heel veel succes
    en we zien je wel weer verschijnen!!

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.